fixie done


Sådär, nu har jag en hel cykel igen förutom cykelkorgen. Nu kan jag i allafall cykla igen. Det gick ju bra att laga den. Fick låna verktyg av grannen (han är typ bilmekaniker).

Haha dock fick jag lite hjälp av en som min granne höll på att hjälpa. Jag frågade bara hur jag skulle få ut slangen alltså vad jag skulle använda för verktyg.
Den här mannen sa att han kunde hjälpa och visa. Han gjorde dock allt jobbet. Varje gång jag försökte ta däcket ifrån honom eller försökte hjälpa till sa han: Nej inte så! (Jag bor i ett väldigt mångkulturellt område så tänk er en person med brytning)

När jag sedan kom tillbaka och lämnade tillbaka verktygen säger mannen.
-Du måste våga göra själv nästa gång.

Humm jo det var ju det jag försökte med men jag fick ju inte röra däcket!!!

Men nu vet jag till nästa gång hur jag ska göra så då klarar jag det helt själv i stället:P Hade klarat det nu med:P Han ville nog inte att en tjej skulle klara av det där själv så det var därför jag inte fick röra mitt eget däck:P

 


Kommentarer
Tesse säger:

Hahahaa!!

2010-11-01 | 19:33:20
Bloggadress: http://tessse.webblogg.se/
Granfot säger:

Haha, jobbigt när man inte får fixa själv, men snällt av honom att hjälpa till!



Nästa gång fixar du det själv! Ett tips är att köpa ett billigt "multiverktyg" till cykel, brukar finnas lite här och där. Då löser man det mesta utan att ha sönder saker och ting... :P

2010-11-02 | 14:31:03
Bloggadress: http://granfot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback