Näringslära

Vi har en föreläsare som rent ut sagt är en riktig bitterfi**a i näringslära. Hon kan ju sin sak men ja, för min smak har hon lite väl mycket egna åsikter om saker och ting. Idag fick jag i allafall lära mig att man absolut inte ska äta linfrö eller vetekli!! Hallå linfrö har jag ju i allt och på allt. Hejdå linfrö. Har även lärt mig om en massa vitaminer idag. Så har ni något problem så kan jag säkert lösa det med att ni har någon sorts vitaminbrist:)

Igår fick jag lära mig att man måste tugga maten. Så nu tar det jääääääääätte lång tid att äta. Jag och Sara åt lunch idag och min mat hann bli kall innan jag var färdig. Vi åt säkert i 30 min i allafall!! Alltså tuggade i 30 minuter!

Snart ska jag ut och traska i halkan med Erica, sen blir det lite step. Efter det är det dags att packa för imorgon åker jag och Sara till Stockholm. Vi ska på hälsomässan!

Nu har jag precis tuggat i mig en tallrik med flingor och mjölk och är redo att tampas med ishalkan!


Tjoho!!!


Kommentarer
carro säger:

NIna! nu har jag fått höra att linfrön bara är farligt om man äter typ 5dl.. så vi får nog vara kritiska mot det gisela säger också antar jag. För om det skulle va så himla farligt med linfrön så skulle man väl vetat det vid det här laget?! :)

2010-11-12 | 14:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback