Ljungby

Ja resan hem till Ljungby började ju bra. En person tåg fel väska såklart min väska och hoppade av med på Arlanda. Tur var att dem hann sätta min väska på ett tåg så jag fick hämta väskan där och hann precis med mitt tåg mot Småland.

Resten av helgen har varit perfekt! Jag har hunnit med så mycket utan att stressa.

I torsdag när jag kom hem träffade jag Tobbe, Helena och farmor. (Mor och far också såklart)



Sally var också hemma.

Mor och far höll på att slipa golvet i sovrummet så mamma sov i vardagsrummet. Sally tyckte nog det var bra att sängen stod där för då såg hon ju ut:)

I fredags började jag dagen med att läsa Smålänningen.
 Vid lunchtid for jag och mamma till Växjö och shoppade. Sen åkte jag direkt till Hanna där Nate, Mia och Tesse också var. Vi lagade mat och pratade och pratade och pratade. Jag ville aldrig gå hem men det var jag tvungen att göra det ändå:)




Till efterrätt åt vi Pluras äppeltarta eller va det hette:) Gott var det i allafall.

I lördags träffade jag Tilda som jag är fadder för. Vi var på stan i Ljungby och jag hittade ett par skit tuffa solglasögon till henne som jag tyckte hon skulle ha:)

På kvällen var jag och Tesse på förfest hos Marcus och efter det drog vi ut på Garvaren. Jag hade för en gång skull väldigt roligt på Garvaren! Bra musik och bra mycket dans:)

Söndagen bestod av mysa i soffan med Sally, sen mötte jag upp Fröken Ekblad och Tesse för en fika på Roddys. Resten av eftermiddagen tillbringade jag och far på golvet i hallen.

Mamma hade köpt en ny byrå på Ikea och mina snälla päron har väntat att skruva ihop den tills jag kommer hem. Jag har nämligen en dold talang, jag är grym på att skruva ihop ikeamöbler:)

Slutresultatet!
Kvällen bestod av pizza med mina "små"kusiner.

Nu är jag tillbaka i Gävle med en huvudvärk som heter duga. Kan bero på att jag sovit för mycket idag. Sov hela resan till Stockholm (3 timmar) som en timme mellan Sthlm och Gävle (resan tar 1½h). Fixade och donade lite här hemma innan jag la mig och sov en timme till.
Nu håller jag på att tvätta. Frida hade bokat tvättid så jag snyltar på den:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback