Appropå stress

Just nu läser vi en kurs om stress och fram tills nu har det varit en stressig period för mig.
Herromdagen hade vi grupparbete och pratade om vad vi brukar göra när vi är stressade. Vi var alla eniga om att för att stressa av eller koppla bort det en stund så brukar vi träna, kolla på tv, bada, ja sysselsätta oss med något annat helt enkelt.

Idag skulle jag smörja in mig och när jag öppna burken känner jag ett lugn över hela mig. Jag får en känsla av bra minnen. Jag kan inte komma på vad för bra minnen men en bra känsla. Det händer mig ganska ofta när man luktar på något och så blir man påmind om något bra och en lugn känsla strålar genom hela kroppen.
Jag tror att det här är en grej jag ska testa på när jag är stressad att stoppa ner nosen i burken och lukta goda minnen:)


Ni kan säkert inte lukta er till mina goda minnen i min burk men den luktar gott så köp en egen och skapa goda minnen med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback