Januari

 
Herregud vilken tråkig månad. När tar den slut egentligen? Det känns som att januari har varat i flera månader och ändå är det bara mitten av januari.
 
Det har varit en ganska tung början av det nya året på jobbet men också en del annat. Lagade bilen och förra veckan dog den helt. Det visade sig vara batteriet men ändå ett projekt att innan det löste sig. 
 
I helgen var min mamma här och Tims mor och syskon. Vi åt goda middagar och var på bio. Vi såg Hundraåringen. Helt okej får filmen av mig, jag tror att alla har hypat upp filmen så jag hade alldeles för höga förväntningar. Men det var en bra film. Sedan firade vi Tim då han fyllde 25 år i måndags. 
Han fick jättefina blommor av Mamma och Mamma. Eftersom vi firade honom i helgen blev det inte så mycket firat i måndags men frukost på sängen och lite efterätt på kvällen måste man ju ändå ge honom. Fick improvisera lite så det blev apelsinfileér, bananslantar, röda vinbär, hemmagjord vaniljkräm och en clementin- och marshmallowfudge på toppen. 
 
 
Igår var det tulpanensdag och istället för att gå och tro att Tim visste om att det var det så gick jag och köpte tulpaner själv. "Tack snälla Nina, jag älskar rosa, tur att du valde det" sa jag till mig själv.
 
 
Träningen går bra fast inte just nu för nu blev jag sjuk mitt i allt. Tung i huvudet, krasslig i halsen och snorig. Så jag hoppade träningen igår och idag. Idag tog vi istället en promenad i kylan! Resten av helgen ska jag jobba så vila får det bli nästa vecka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback